My heart, my soul, my joy & my happiness!

Wednesday, September 9, 2009

Lesu

Beberapa hari ni, aku agak lesu. Kepalaku pening, minda kurang fokus, mata terasa berat dan mulut rasa loya teramat. Tekanan darahku menurun, 100/66. Degupan jantungku laju. Pandangaku gelap dan hampir pitam. Rambutku gugur, banyak! Doktor bagi 3 kemungkinan:
(1) Kandungan gula dalam darah yg rendah
(2) Mengandung
(3) Dehidrasi

Keputusannya, aku dehidrasi. Tahap 5%. Kalau 10% boleh menyebabkan kegagalan organ! Baca di sini.

Puasa... tak lapar tapi sangat dahaga. Aku minum banyak ketika berbuka, malam dan sahur tapi masih tidak mencukupi. Susu badan pun semakin berkurangan. Selalunya hasil pam 25oz/hari, tapi sekarang ni 20oz pun susah. Jadi terpaksa kubekalkan susu formula sebagai tambahan untuk Aleesya. Selalunya di pejabat/siang sahaja, aku pasti minum 2.5L tapi sebab sekarang puasa tak bolehlah minum.

Bagi aku, inilah puasa paling mencabar. Cooobaannn...

No comments: