My heart, my soul, my joy & my happiness!

Friday, May 25, 2012

Asterisk Boutique is the Online Shop of The Year 2012 in Malaysia ?

Semalam, saya terima 1 email. Saya ni kalau bukak je email, mata saya terus cari kod je. Tapi semalam email ni lain sikit. Mata melilau tak tentu pasal (secara random) tapi tak jumpa pulak kod... hehe... Maklumlah, rasanya semua peniaga online ni 'gila kod' kot... haha... Sebab selalunya kalau masuk je email, maknanya order. Masuk je email, mesti order atau pun enquiry. Email yg 1 ni lain sikit, intro nya macam ni:


Pastu, saya tenyeh-tenyeh jap mata. Sebab pagi tu baru tangkap gambar tudung baru. Jadi, silau flash tak habis2 lagi. Tajuk email tu:" DiGi WWWOW Awards 2012 - Top 10 (Online Shop) "

Biar betul? Saya macam tak percaya je. Saya pergi balik kat inbox, check sender email address... macam betul.

Minggu lepas saya nak cuba undi tapi tak boleh. Rupa2nya kakak saya cakap, undian dah ditutup. Lorrr... saya ni agak sibuk, so actually hanya beberapa kali je saya undi. Walaupun saya mintak tolong pada adik-beradik, kawan2 dan customer mengundi saya, tapi sebenarnya saya sendiri pun tak sempat nak mengundi. Mr.Husband pun sama. So, lepas kakak cakap dah tutup, "takpelah..."

Kemudian, saya saja-saja je masuk ke website DiGi WWWOW Award, ada senarai Top 50. Rasanya hari tu ada dekat 200 penyertaan untuk kategori "Online Shop of The Year". Saya click di button 'View Top 50', dan saya tengok asteriskboutique.com ada di screencapture yg ke-16. Di situ ada tertulis:
"Hey peeps, WWWOW judging is in session. Till 31 May 2012. There's no rest, till we get the best!"

Ooo maknanya dah tak boleh vote sebab juri professional pulak nak buat penilaian. Pada saya, dah masuk Top 50 tu pun saya dah happy sangat. Tak menaruh harapan pun. So, saya ingatkan berakhir di situ je la. Sehinggalah tengahari semalam, iaitu bila saya terima email di atas tu *(^_^)* Hatiku berbunga riang... ecehhh...

Syukur Alhamdulillah. Saya tak pernah mimpi pun boleh terpilih sampai ke Top 10. Secara jujur, memang saya mengharapkan yg asteriskboutique.com akan jadi terkenal, jadi butik online pilihan dan dekat dengan hati pelanggan. Cuma, untuk award ni, saya sekadar suka-suka je. Terpilih dalam Top 10 dah cukup menggembirakan hati saya.

Harapan saya cuma, semoga perniagaan saya diberkati oleh Allah swt, dimurahkan rezeki dan Allah kuatkan hati dan fizikal saya untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran dari suami (maksud saya cabaran menguruskan rumahtangga), pelanggan, tailors, suppliers dan sesiapa sahaja. Semuanya demi anak-anak saya dan Mr.Husband; Adrianna dan Aleesya.

4 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

ada kerja kosong tak?? cuti2 sekolah ni bagi amirul pack tudung..kah..kah.. i'm really happy for you.

sitiezahim said...

tahniah ainul..tumpang eppi for u..:)

* ainul AB * said...

Kak Liza, tak mampu nak bayor labour cost kang... haha...

* ainul AB * said...

Thank u thank u sitiezahim...
Thanks kat ko tolong support asteriskboutique.com :-)