My heart, my soul, my joy & my happiness!

Sunday, May 13, 2012

Go go Hazama

Ecehhh... dengan penuh bersemangat saya menulis entry ini selepas melihat Hazama layak ke final Mania malam tadi. Lagu "Putihnya Lukisan" tu saya pernah tengok dia nyanyi masa kat konsert Hotfm Big Jam kat Penang lebih kurang 2 tahun lepas, perfomed dgn Meet Uncle Husain. Rasanya masa tu, dia lebih rileks dan lantang, maybe sebab cuma show biasa, bukan pertandingan. Malam tadi rasanya, pada pengamatan saya, dia tense sikitlah tapi tetap best.

Masa PakNil announced Hafiz org yg pertama layak ke final, saya setuju... then Stacy. Pada saya Stacy memang bagus jugak cuma lately dia agak semput sikit masa perform, suara pun tenggelam timbul sbb terlalu nak dance sangat. Hope Stacy lebih focus kpd vokalnya. Adrianna dan Aleesya suka lagu2 Hafiz dan Stacy. Seterusnya yg layak ke final ialah Jaclyn Victor. Memang layak pun. Alahai... bilala PakNil nak sebut nama Hazama ni... Lepas tu, PakNil sebut "Aril"... Arghh... apakah??? Hafiz melompat2 seronok sgt. Maklumlah kawan baik dia. Kemudian, nama yg terakhir disebut, lepas Adira dan Shila disingkirkan, tinggallah pilihan di antara Hazama dan Ebi. Dalam hati saya, ohh pleaseee lah jangan Ebi. Lastnya PakNil sebut "Hazama"... yeaaaaa...

Kalau ikut pada telinga saya, Adira is wayyyy better than Aril. Adira lebih layak. Dari segi undian, dari minggu pertama, Ebi selalu mendahului tapi pada saya Ebi biasa2 je. Dalam Propaganza tadi, Ebi cakap dia tak puas hati... hohoho... awak perasan bagus ye??? (hehe... marah peminat Ebi)

Kenapa saya suka Hazama? Bukan sebab dia kacak (oh tidak!), tapi saya suka sangat suara dia. Saya peminat suara Amy Search. Otai2 lain saya tak suka hinggalah pada suatu hari, saya tengok konsert Jomheboh kat TV3. Diorang perkenalkan Hazama. Siapalah dia ni (masa tu), tak kenal pun. Tapi bila dengar dia nyanyi combine suara dengan Black, kalah Black. Masa tu la saya tertanya2, siapa dia ni? Apa album dia? Rupa2nya penyanyi jemputan MUH.

Lepas tu, saya ingatkan dia dah tak menyanyi sebab tak pernah nampak dah dalam tv, tup tup masa AF9 hari tu, dia masuk. Wahhh... excited habis saya. Definitely la saya suka tengok dia menang. Lepas tu duet pulak dgn Amy Search (Simetri), dua2 saya suka. Tapi lagu Simetri tu tak catchy sangat la, kalau duet lagu2 lama Search mesti best. Ada sekali tu saya tengok kat Youtube, Hazama nyanyi dgn 3 otai rock; Mus May... yg lain tak ingat nama. Power habis! Hazama je yg muda.

Untuk final Mania, GOOD LUCK untuk Hazama, Hafiz, Jac, Stacy dn Aril. Tentu sengit nanti. Pak Lang, buat yg terbaik ye :-) Chaiyuk Hazama!!!

No comments: