My heart, my soul, my joy & my happiness!

Wednesday, September 16, 2009

Ex-DIS di Restoran Pelaga

Ahad lalu, aku, Suhaila dan Cah berbuka puasa bersama2 di Restoran Pelaga. Seronok bila sesekali berjumpa, banyak perkara yg nak diceritakan. Pejam celik, dah hampir setahun kami tak bersua muka. Cuma, dek kerana asyik makan dan bersembang, terlupa nak tangkap gambar untuk kenang2an. Kami dan suami masing2 semuanya dari UiTM Arau. Kelakar pula kalau teringat zaman2 di Arau dulu, student Dip in Science. Secara peribadi, UiTM Arau banyak mematangkan aku.

Oleh kerana lokasinya yg sangat jauh dari kampung halaman, aku berpeluang pulang ke kampung hanya 2 kali sahaja. Itupun semasa cuti pertengahan semester (1 minggu) dan cuti hujung semester (1 bulan). Kalau setakat cuti hujung minggu atau 3-4 hari, memang tak berganjak la dari kampus. Perjalanan dari Kangar ke Temerloh dengan bas memakan masa lebih 10 jam, sakit pinggang dan tulang belakang. Tapi kerana itu, 'journey' untuk balik kampung itu menjadi lebih 'manis'.

Memang seronok bila dapat berkumpul macam ni, dan memang harap2 lebih ramai yg datang. Lama tak jumpa Syakira, Mc'Lin, Faziha, Sabarina, Surani dan kawan2 lain yg tinggal di sekitar lembah Klang. InsyaAllah kalau panjang umur, kita jumpa di lain masa.

No comments: