My heart, my soul, my joy & my happiness!

Friday, June 8, 2007

Nyonyok

I used to own a cat.
A very cute Nyonyok...

Name: Nyonyok
Baka : Maine Coon
Asal :
Canada
Age : 2 1/2 years old
Hobi : Lari2, corner mcm F1 pastu langgar dinding
Suka : makan + tido
Favourite food: Royal Canin & Tuna
Kelemahan: Takut dgn org except aku & wan

Alkisahnya:
Sebelum kelahiran adrianna, nyonyok ditatang bagai minyak yang penuh... Keadaan berubah selepas aku bersalin, adrianna terus naik mengungguli carta. Of course la kan!

Nyonyok terpaksa dijual kerana:
(1) Wan ada history asma mase kecik dulu, takut baby pun kena
(2) Bulu nyonyok yg 3 inci tu dibimbangi membahayakan baby
(3) Nyonyok punye bhn buangan juga dikhuatiri menyebarkan bakteria & mungkin boleh mengancam baby

Lalu, dgn berat hati wan menyuarakan hasrat utk menjual nyonyok... dan dgn berat hati jugalah aku merelakan... huaaaaa.... sedihnya!!!

~ Gambar Nyonyok ukuran passport ~

Sebab2 kenapa taknak bagi kat org:
Nanti aku jeles tengok org lain bela dia. So, alang2 berpisah biar aku tak jumpa dia terus lps ni...

Nyonyok telah dijual pada 17/02/2007 (eve of Chinese New Year) at Kiddie Pet Shop, Desa Pandan. RM600... tokei kedai amik RM200, tinggal RM400 kitorg guna duit tu beli kipas siling utk rumah baru. So, 'nyonyok' skrg melekat kat siling, berpusing2 bile switchnya di-on.

and..according to that tokei, nyonyok was bought by a serani. So, dgn rasminya kitorg kata yg nyonyok dah tukar agama. Eh.. tukar owner!

Sampai la ni aku dok teringat kat dia & hanya gambaq2 dia sajalah pengubat rindu...

3 comments:

Anonymous said...

La,nyonyok dah kena jual ke?sedih nye...nyonyk sangat tembam cute dan penakut.

Liza @ Adzriel AB said...

tiba2 rindulak kat nyonyok... apa khabar agaknya ye?? nama tak takkan dilupa walau aku tak dapat nak belai dia..

* ainul AB * said...

Aku memang selalu rindu kat nyonyok... since jual nyonyok, kucing lain aku tak penah pegang dah :-P