My heart, my soul, my joy & my happiness!

Monday, November 23, 2009

Interior Design

When talk about color... I have to admit that I am a big fan of WHITE. Siapa2 yg pernah ke rumah saya, pasti perasan betapa kalau boleh segala inci rumah ingin saya penuhi dengan warna putih. Kalau ikut kata org seni: putih, hitam dan kelabu tu bukan warna. Sofa, perabot, meja makan, kabinet tv, bunga...etc. Cuma ada beberapa hiasan yg lain warnanya bertujuan untuk menaikkan seri. Contohnya ada feature wall, bunga2, carpet...

Tapi kegilaan saya (suami pun iye kan aje) ialah color putih, cream dan coklat muda.. khakis. Putih sebagai Main. Tapi penjagaannya perlu lebih lagi la. Dulu2 masa masih berdua, rajinla juga saya mengelap2... tapi sejak dah berempat ni betapa masa 24jam sehari tu saya rasakan tak mencukupi.

Ingat lagi betapa jenuh juga kami me-round satu KL untuk mencari perabot yg dirasakan sesuai dengan citarasa dan BUDGET. Masa tu kami menetap di Pandan Jaya. Baru2 kawin. Kami sempat menetap selama setahun je di sana. Selepas setahun iaitu betul2 semasa saya dalam tempoh berpantang, kami berpakat utk memiliki kediaman di Subang Bestari. Mungkin rezeki anak... Kami beli rumah yg dah siap + CF. Jadi, lps beli, kami terus pindah.

Proses pemindahan barang2 amat memenatkan. Serikkk la pindah rumah. Banyak rupanya barang2 dan perabot2 kami. Mula2 kami booked lori yg 3 tan sahaja. Tengok2 tak muat. So kenalah buat 2 trips. Asalnya kami ingatkan yg kami akan stay di Pandan Jaya tu sampai Adrianna sekolah rendah ke... tapi tak disangka pula tinggal setahun aje. Rumah tu kami sewa dengan RM600 sebulan + guard + covered parking + dekat sangat dgn KL. Kira murahlah. Dah la kami cat satu rumah... tapi claimed kat owner la.

Tapi walau secantik mana pun kita menghias... itu kan rumah orang. Saya ni tidaklah pandai sangat menghias. Hentam je. Ringkas. Budget!

Cuma apa yg nak diutarakan sebenarnya, kakak dan abg ipar saya menjalankan perniagaan Interior Design... InaBina Sdn. Bhd. Mereka ni selalu dpt tender PKNS utk menghias rumah2 baru, rumah contoh yg PKNS baru siapkan. Tender secara sihat tau. Baru2 ni geng Casa Impian pun kalah dengan InaBina. So, sesiapa yg berminat nak buat ID, call la no.ni 012-3953322 (Zee). She is my eldest sister.

No comments: