My heart, my soul, my joy & my happiness!

Thursday, November 18, 2010

Adrianna is 4 years old today


Alhamdulillah hari ni 18 November 2010, our chubby girl Adrianna Sofea binti Mohd Shaizwan genap 4 tahun. Tahun depan dah nak sekolah. Tak sabar dah tu. Tiap-tiap pagi dia cakap "Adrianna nak pegi sekolah". Huh, sangat excited dan bersemangat habis. Keterujaan itu mendorong Adrianna untuk menyiapkan kerja-kerja penulisan yang kami assign padanya. Actually kitorg ada beli buku tulis ABC. Dia memang suka sangat. Malam-malam buat 'kerja sekolah'. Willing sangat-sangat.

Syukurlah. Harap-harap semangat itu marak sehingga Adrianna besar, masuk U (InsyaAllah) dan berjaya menjadi seorang insan yang berguna kepada agama, bangsa dan negara. OK, bunyi stereotype, tapi yes it's true.. itu impian semua ibubapa :-) kan kan...

Gambar di atas masa Adrianna 1 tahun. Chubby... and even now, still! Atas timbangan 30kg. Saiz baju 14. Saiz seluar 13. Sangat panjang, jenuh kena lipat.. tapi pada bahagian pinggang dan pinggul memang ngam. Terfikir sejenak, syarikat pengeluar baju kanak-kanak ukur saiz budak yang sangat kecik ke untuk dijadikan standard saiz? Jauh sangat angka 4 dan 14. Saiz 4 tu Aleesya yang pakai sekarang.

Soalan standard oleh salegirl/promoter di shopping complex: "How old?"
Jawapan saya ialah soalan: "What is the biggest size?"

Definitely 14. Most of branded children attires paling besar 14 tahun. Tanyalah Miki, Hush Puppies, Poney, Disney...

Adrianna lambat lagi nak 14 tahun :-P

Lepas ni Adrianna sudah tidak layak untuk shopping di bahagian baju kanak-kanak lagi. Sudah tak relevan. Kami perlu ke bahagian dewasa. Saiz S dewasa mungkin.

Memangla sama macam ibu dan ayah masa kecik dulu. Chubby dan CUTE kan. What a genetic... Perkataan CUTE itu sengaja di-capital-letter-kan... muahaha...

4 comments:

Adzriel AB said...

upload la gambar ko masa 4 tahun. comel sangat... eh.. CUTE!

sitiezahim said...

haha..urup besar tuh mesti..(sbb kita kan kaum2 yg CUTE masa kecik..) hihi

Nini Best said...

hi... lawatan berbalas... :)

* ainul AB * said...

Adzriel AB, olor.. malulah I... shy shy!

sitiezahim, ececeh... CUTE.. CUTE.. hehe

Nini Best, terima kasih daun keladi, kalau sudi jemputlah singgah lagi :-)