My heart, my soul, my joy & my happiness!

Monday, November 8, 2010

Jasad dan Minda Bertaburan

Mengapa jasad dan minda bertaburan? Aihh... Jasad saya berada di office. Boss bayar gaji bulan2. Kena buat sistem. Sistem otak perisian komputer. Cakap bahasa Jawa (Java la). Walaupun saya berbangsa Jawa sebelah mak, tapi tau satu word je; mangan (OK OK... sebab 'I love to eat'). Jawa dan Java saya hancus. Okla... Java OK sikit kot. Kalau tak, tak dapat la keje ni kan. Hmmm... tapi minda saya bukan di sini.

Saya nak balik rumah. Home sweet home.

Eh? Kenapa? Ainul tak balik-balik rumah ke? Eh.. tak! Hari-hari saya balik, cuma bila balik, saya 'buka' butik sampai lewat malam, lepas tu tidur. Saya nak basuh kain tapi ada kerja-kerja renovation depan rumah. Jadi rumah sangat berhabuk dan kotor. Saya tak dapat sidai baju. Kenapa nak balik rumah? Sebab saya nak kemas rumah.

Semalam, mak, kak ija dan anak2 sedara datang. Wah.. meriah sungguh! Berkelah di celah2 himpunan tudung yang menggunung. Hahaha...

Saya mula merasakan betapa focus saya sudah berpecah belah, berbelah bahagi, tolak masuk gaung. Tahun depan Adrianna nak sekolah. Saya kena lebih giat mengatur rumahtangga sebab nanti kena siap-siapkan Adrianna nak pergi sekolah, kena masak breakfast, kena siapkan buku-buku dan baju dia, kena check kerja sekolah dia.

Arghh... tak dapat saya bayangkan betapa kalutnya saya.

Rasa macam nak berhenti kerja.

Tapi sayang la. Bukan sayang dengan kerja, tapi sayang dengan gaji. Ececeh... pastu rasa macam nak tambah ahli keluarga. Macam dah bersedia nak ada baby baru lagi. Haha... Aleesya pun dah 1 tahun 7 bulan. Dulu, masa Adrianna 1 tahun 8 bulan, saya mula pregnantkan Aleesya. So maknanya bulan depan kena pregnant la ni ye??? Err... boleh ke macam tu?

Saya nak dapur berasap dengan skala berfrekuensi tinggi. Nak buat cookies kegemaran. Anak-anak sedara cakap makCu buat cookies sedap *(^_^)* Kakak-kakak saya pulak cakap, Ainul buat kek sedap. Saya selalu ambil tender buat kek tiap kali hari raya.

Minda saya di rumah... sedang basuh baju, lipat baju, iron baju, mop lantai, lap tingkap, check order, check order, check order, OK dah! Alhamdulillah rezeki dariNya Asterisk Boutique dah nak masuk setahun di alam maya. Satu tahun yang menggembirakan. Walau jasad dan minda bertaburan, hati kami berbunga riang, seriang bunga-bunga di logo Asterisk Boutique.

3 comments:

Liza Abu Bakar said...

sejam RM10 mengemas rumah..
mau ka? he..he..

* ainul AB * said...

Kalau siapkan semuanya dalam masa sejam boleh ke? Aku nak la... haha

Liza AB said...

keh..keh... silap le..