My heart, my soul, my joy & my happiness!

Monday, August 17, 2009

Chubby Aleesya

Aleesya Sumaira dah 4 bulan setengah. Hobinya hisap jari, sekejap tgn kanan, sekejap kiri dan suka bermain dengan napkin. Aleesya sudah pandai meniarap, menelentang, memusing2 dan mengundur ke belakang. Dia sudah mula mengangkat punggungnya dan sedang belajar untuk mengesot ke hadapan.

Bila ditegur, pasti akan tersenyum ceria dan menganga2 mulutnya. Pipi dan badannya bulat, berketam2. Dagu berlapis. Hantap. Debab. Rambutnya lurus, cacak2. Semakin panjang, semakin tinggi, semakin menegak ke atas.

Sejak dilahirkan, Aleesya agak kuat menyusu. Malam pertama di hospital, aku tak tidur kerana Aleesya menyusu sepanjang malam tanpa henti. Setakat ni, Aleesya fully breastfeeding.

Setiap hari, bekalan susu untuk Aleesya wajib sekurang2nya 25 oz (5 oz setiap botol). Kadang2 bekalan 30 oz pun boleh habis. Menurut babysitternya, di waktu petang selepas mandi, Aleesya perlukan 8 oz susu, baru dia akan diam, puas dan kenyang. Sound volume... boleh tahan tapi hanya ketika lapar. Ubatnya ialah susu. Dia tak meragam.

Kata org tua2, kalau baby suka main air liur, nanti rambut si ibu akan gugur. Itulah yg aku alami sekarang ni. Sabar je la.

Terima kasih kepada babysitter, Kak Ina kerana menjaga Aleesya dan Adrianna dengan sangat baik. Aleesya penambah seri hidup kami sekeluarga. Adrianna dan Aleesya adalah permata hati ibu dan ayah. Syukur Alhamdulillah di atas pemberianNya.

No comments: