My heart, my soul, my joy & my happiness!

Monday, January 5, 2009

Our weekend story

Since monday lagi, Mr.Shaizwan menyatakan hasratnya untuk makan ikan terubuk bakar. Ni gara2 mkn ikan terubuk kat manjung mggu lepas yg tersangatlah fresh & sedap. Sabtu kelmarin, kitorg pun bersiap2 la dgn preparationnya mencari arang, pemegang arang, kipas, aluminium foil, fire starter & yg sewaktu dgnnya. Semangat membara ni, nak bakar sendiri. Pulak tu, dpt info dari member ofis Wan, ada ikan fresh dijual setiap Ahad kat Uptown Kota Damansara. Katanya, ikan2 tu baru turun dari Kuala Selangor. So, semalam pagi2 lagi Wan dah keluar ke pasar beli ikan terubuk & pari. Hmmm, mmg fresh pun. Balik tu, basuh2, letak dlm aluminium foil, lekat api+arang, terus bakar. Kaedah natural... tak main oven2! Masak lauk sampingan sayur sawi cina masak sos tiram, daging masak kicap dan air asam. Air asam tu aku buat semangkuk besar penuh! Fuhh... memang sedap tengok dia makan. Bertambah2 nasinya 3-4 trip. Kalau macam ni selalu, bilanya nak berdiet, hehe...

Tapi kesian kat Adrianna, kena demam pulak. Aku pun dah ding dong, tapi sib baik badan tak panas. Adrianna tak berapa nak makan, takde selera la tu. Bagi dia mkn ubat, jenuh bertarung. Si ayah pegang, si ibu sumbat ubat ke mulut dia pakai stringe. Telan la juga dalam paksa. Mulut pun tak berhenti pot-pet. Permintaan yg jelas ialah "nak main playground"... tapi memandangkan dia pun tak berapa sihat - lalok lepas mkn ubat, ayah dia pun mengantuk - makan byk punya pasal, so anak beranak tidur ptg tu. Aku pulak layan dvd citer siam lawan2.

Bangun je tidur, "nak main playground..." Kesian adrianna. Aku pulak ade checkup ptg tu. So, bawak dia main playground yg kat dlm klinik je la. Actually petang sabtu tu dah bawak dia main2 kat playground depan rumah, tapi tak puas agaknya. Syukurlah anak aku ni kategori mendengar kata, bila kata "tak boleh" tu, takde la pulak melalak ke, mengamuk ke... cool aje... Lagi satu, dia sangat suka main air. So, dua permintaan standard dia ialah:
(1) Nak main playground; (2) Nak mandi kolam

Umur baru 2 tahun sebulan tapi kalau tengok saiz, macam dah besar dah anak aku ni. Baju2 pun banyak yg dah sendat. Drastik kemain membangunnya selepas discharge hari tu. Berat dah 18kg. Tinggi pulak dah lebih separuh tinggi aku, dlm 1 meter. Seluar jeans dia aku beli saiz 9; adjustable. Lilit perut just nice tapi panjang kena lipat la. Tshirt pulak 9-11, yg girl cutting. Kalau takat saiz budak 4 tahun tu, dah macam sarung nangka daa. Kalau bagi saiz baju budak seusia dengan dia, lagilah tak muat langsung dah. Itulah perihal anak dara aku yg sorang ni. Tak kisahlah kan, janji sihat.

1 comment:

Anonymous said...

ha ah kan ainul.. janji sihat... :)
wah, seronoknya makan ikan terubuk bakar sendiri... daripada bayar mahal2 kat restoren tu, baik bakar sendiri kan? puas hati..
err, adriana tahu ke dia dah nak dapat adik ni? :)